Merry Christmas! Berichtje tussendoor.

3 november 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ha allemaal,

gisterenavond is de regen opgehouden. Het gedrup van de bomen zal nog wel even aanhouden. De camping is een zwembad, maar ik heb waterdichte, warme laarzen gekocht. Vanmorgen blauw in de lucht en langzaam trekken ze op met als gevolg: een winters plaatje daarboven. Het heeft gesneeuwd en niet eens zo heel veel hoger dan de vallei. Ik heb al plaatjes gemaakt. Het is wel bitter koud en dat blijft zo. Het zou overdag 3 graden Celsius moeten zijn, maar gevoelstemperatuur ligt een stuk lager. 's  Nachts zakt de temperatuur niet zo heel veel: rond het vriespunt. Vandaag (dinsdag 3 november) nog 70% kans op regen en vannacht 40%, maar morgen en overmorgen half bewolkt en droog. Vanaf vrijdag wordt het warmer, maar dan ga ik op weg naar San Francisco. Daar is het nu in ieder geval een stuk warmer. Rond de 20 graden. Kan ik opwarmen. Vanmiddag ga ik in de vallei een rondje lopen. Er zijn verschillende meadows met kortere trails. Die kan ik op de laarzen lopen. De komende 2 dagen probeer ik langere trails te lopen. Per slot zullen het de laatsten worden. Ik heb alle foto's geplaatst en zelfs 1 filmpje: vanaf de top van de Vernal Falls. Veel kijkplezier!

Groeten Annemiek

1. Bert de Bles:
    5 november 2015
    Merry Christmas to you.
    De locatie van de Overhanging Rock is op Glacier point zelf, links achter je als je naar Half Dom staat te kijken, echter de toegang er naar toe wordt ontmoedigd door een halfhoge muur met daarachter waarschuwende borden dat de rotsen unstable zouden zijn. Nou ga dan maar eens kijken bij Taft point, of die dan wel "stable" zouden zijn: 3300 feet recht naar beneden.
    zie ook: http://www.vintag.es/2013/03/vintage-photographs-of-tourists-on.html

Mocht je in het bezit zijn van een gps locator, de exacte locatie van de overhanging rock is:
    37°43'50.16"N
    119°34'26.98"W

De Panorama trial is mooi, one way van Glacier Point naar Happy Isles ca 18km maar er rijdt geen shuttle bus meer zag ik op jouw foto, dus niet meer te doen, anders moet je weer terug naar boven lopen.

wat een natte bende!
  2. Annemiek Tubbing:
    6 november 2015
    Ha Bert, als ik jou bij mij had gehad, had ik er nog meer uit kunnen halen, maar helaas. Jouw goede tips komen te laat. Wat weet jij verschrikkelijk veel. Inderdaad: de Panorama trail had je mij al aangeraden, maar 18 km is te veel van het goede. De shuttle bussen rijden niet meer, maar je kan altijd meerijden met iemand. Het had ook per paard gekund, maar de manege sloot op 1 november voor het seizoen. Bovendien: nu met die sneeuw zou het ook niet meer zijn doorgegaan. Ik was net op tijd, want de weg naar Glacier Point bleef (na zondag) dicht. A.s. maandag wordt meer sneeuw verwacht en zelfs ook in de vallei. Zie mijn volgende verslag. Taft Point: dom, ik had er ook even heen moeten gaan. Ik heb het zien staan vanaf de weg, maar ik ben doorgereden.