Naam:
18099
Video’s:
207

Over mij

Gepensioneerd, sportief en reislustig. Communicatief, open en direct. En de rest ontdek je vanzelf.

Over mijn reis

Update 11 april 2023:

Na 3 reizen naar het zuiden in de winter en 2 reizen naar het noorden in de zomer ga ik nog één keer vliegen naar de andere kant van de wereld: Australië en Nieuw-Zeeland. Ik ben al 2 keer in Australië geweest (1996 en 2008) en 1 keer in Nieuw-Zeeland (2008). Van de reis in 2008 van 3 maanden heb ik een blog bijgehouden op annemiektubbing.waarbenjij.nu. Nu ga ik 6 maanden (van 1 september 2023 tot maart 2024). Ik ga in beide landen camperen. Als kers op de taart daarna nog een week naar de Cook-eilanden. Altijd al een keer op een 'bounty-eiland' willen vertoeven. Vóór ze onder de zeespiegel verdwijnen, ga ik die droom verwezenlijken. Schandalige verwennerij.  Geniet maar mee.

Update 21 juni 2021:

De komende 15 jaar hoop ik met mijn camper MIEP mooie reizen te maken binnen Europa. De eerste prepensioenreis heb ik gemaakt van 15 december 2019 tot eind januari 2020. Daarna een heupoperatie en daarna wat ons allen trof: de Coronapandemie en wat mij (en mijn familie) hard trof: het overlijden van mijn moeder. Ik zal haar erg missen, maar het reizen met de camper met haar naam zorgt dat ze toch een beetje bij mij is. De bedoeling is om iedere zomer tenminste 3 maanden naar het Noorden te reizen en in de winter 3 maanden naar Zuid-Europa. En wie weet: als ik na 1 december 2021 echt aan mijn leven als pensionada begin kan ik nog veel andere delen van Europa (incl. Nederland) bezoeken. Ik kijk er naar uit.

December 2019:

Na mijn 3 lange reizen buiten Europa (zie hieronder), begin ik nu met mijn eerste (pre-)pensioen camperreis binnen Europa. De winter is om verschillende redenen de meest voor de hand liggende tijd. Even weg van die korte, donkere (feest-)dagen en mijn verjaardag. Genieten van de spaanse zon en de zee. Drie maanden gaat niet lukken. Eerst maar eens 6 weken proberen. De camper is gehuurd. Ik hoef niets van mijzelf, behalve in zee dobberen en spaans leren. Ik heb het spaans de laatste jaren wat verwaarloosd en dat is jammer.

Wat voorafging aan deze reis:

Toen ik in 2008 zelfstandig ondernemer werd, heb ik mijzelf elke 3 à 4 jaar een mooie reis van 3 maanden beloofd. En ik heb inmiddels 3 mooie lange reizen gemaakt: in 2008 Australië en Nieuw Zeeland. In NZ heb ik per camper gereisd. In 2011 heb ik Argentinië voor een groot deel per camper bereisd en tot slot in 2015 heb ik Noord- Amerika met de camper doorkruist (van New York naar Los Angeles). Ben je benieuwd naar mijn vorige reisverhalen? 2008: Australië en Nieuw-Zeeland en 2011 Argentinië staan op annemiektubbing.waarbenjij.nu (de verhalen staan er nog op; de fotoos en filmpjes niet meer). De reis in 2015 in de USA staat op deze website.

Bezochte landen

Ik heb 51 landen (20%) bezocht:

Andorra, Argentinië, Aruba, Australië, België, Belize, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Botswana, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Cookeilanden, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guatemala, Ierland, Israël, Italië, Jersey, Kroatië, Letland, Litouwen, Malta, Marokko, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Polen, Portugal, Singapore, Slovenië, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.