Jackson

30 september 2015 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

vanmorgen een geweldige paardrijrit met Francien gemaakt. Ik dacht dat het saai zou zijn (alleen stap), maar dat was allesbehalve het geval. Stijgen en dalen in de heuvels rondom het huis. Ik mocht op het geweldige paard van Neal. Die had een dag vrij en had dus zijn paard niet nodig. Hij was wel al vroeg op pad om lopend te gaan jagen op wild. Het werd ook wel tijd dat ik ging rijden, want tot nu toe is het er niet van gekomen en ik heb wel alle paardrijspullen (incl. cap) meegesjouwd. Onderweg wel genoeg ranches gezien die paardrijritten aanbieden, maar te weinig tijd om er gebruik van te maken en bovendien heb ik niet zoveel zin in toeristenritten. De meeste mensen kunnen niet rijden en dus stellen die ritjes niet zo veel voor, maar vanmorgen wel. Af en toe was Francien het pad kwijt en reden we cross country. We kwamen ook nog 2 (echte!) cowboys tegen die bezig waren om de koeien uit het veld te halen voor de winter. We hebben even meegeholpen. Ik heb (naast foto's) ook nog 2 hele leuke filmpjes gemaakt, maar het lukt niet om ze op de website te krijgen. Ik geef wel een gil als het wel gelukt is. Dat geldt ook voor 2 van de 3 filmpjes van Teton National Park.

We hebben 2 nachten bij Francien en Neal doorgebracht op een enorm grasveld achter hun huis met het geluid van coyotes vanaf de heuvels om ons heen (we hebben ze niet gezien). We staan nu op een (aardige) KOA camping in de buurt van Jackson om het vuile water weer te lozen en vers water aan te vullen, want de komende nachten staan we/ik weer op campings waar de voorzieningen minder zijn. Ik heb het rustig aangedaan in Jackson: maandagmiddag het plaatsje bekeken. Leuke westernplaats met veel winkeltjes in het centrum. Mooie spullen, maar niet al te goedkoop. We hebben een goed winkelcentrum gevonden waar alles binnen handbereik is met een hele goede supermarkt. Gisterenmiddag (29/9) heb ik boodschappen gedaan en ben ik naar de kapper geweest. Was hard nodig na 6 weken. Ik ben nu op de helft van de reis dus dat hoef ik ook niet meer te doen. Cécile is bezig met haar laatste dagen en zij heeft nog een trail gelopen over de heuvels rond Jackson met een mooi uitzicht over het plaatsje en de omgeving. Het is hier prachtig. De Snake River loopt hier langs. 's Avonds heerlijk Mexicaans gegeten met een Margerita natuurlijk. Wederom prachtig weer, maar vanmorgen was het wel erg koud (1 graad)! Dat redden we wel, want we hebben al eerder extra dekens gekocht. De camper kan verwarmd worden (het water ook), maar dat kost extra gas en die gastank is niet zo groot. Na het paardrijden wilden we naar de Hot Springs gaan, maar helaas: de weg er naar toe is de laatste 10 mijl onverhard en bleek niet geschikt voor Max. Een mijl had nog gekund, maar heen en terug (= 20 mijl) is wel erg veel van het gehobbel. Wel prachtige omgeving. Een warme douche (hier op de camping) is een schrale troost, maar ook lekker.

Toen Francien en ik terugkwamen van het paardrijden had Neal een kleine antilope geschoten. De vleesvoorraad voor de winter is weer veilig gesteld. Inmiddels is Ellen, de moeder van Francien (en mijn overbuurvrouw in Nederland) ook aangekomen. Zij komt de verjaardag van haar kleindochter Jolien vieren. Die wordt 3 oktober 3 jaar. We zijn zeer hartelijk onthaald door Francien en Neal en vinden het jammer dat we morgenvroeg naar Salt Lake City moeten afreizen. Cécile en ik hebben na vannacht nog 1 nacht samen te gaan en die brengen we door op Antelope Island State Park bij het grootste zoutmeer van de USA. Het water is zo zout, dat je erop kunt drijven. We hebben tot Salt Lake City nog wel 250 mijl voor de boeg. Het is maar een half uurtje rijden daarvandaan tot het internationale vliegveld van Salt Lake City, waar ik Cécile vrijdagmorgen (2/10) afzet. Dan ben ik (pas) op de helft van mijn reis. Het was heel gezellig met Cécile en we hebben veel gelachen. Ik zal haar missen, maar ben ook blij dat mijn moeder dan niet meer 'kinderloos' is. Ik heb al heel veel gezien, maar er staan mij nog prachtige parken te wachten in Utah, Arizona en Californië.

Tot de volgende keer.

Groeten van ons beiden.

1. Ghislaine:
    2 oktober 2015
    Fantastische verhalen. En dan de ontmoetingen met al die dieren, echt super. Mooie filmpjes en foto's. En al die ervaringen, jaloersmakend! Enjoy! Groetjes, Ghislaine
  2. Richard:
    5 oktober 2015
    Leuke verhalen, Annemiek. Veel plezier nog. Na morgen weer in je eentje...