Winter in Spanje

8 december 2019 - Doorn, Nederland

Hallo allemaal,

Na 4 jaar weer op reis met de camper. Een pre-pensioenreisje naar het zuiden van Europa om uit te vinden of ik het echt leuk vind. Korter dan de vorige reizen, namelijk 6 weken (in plaats van 3 maanden) en in de winter.  Extra spannend! Ik kijk ernaar uit om naar de Spaanse zon en kust te gaan. Op de heenweg - ijs en weder dienende wel 'weg van de snelweg'- afkoersend op Malaga en dan links af, langs de kust richting Barcelona. Ik zie wel hoe ver ik kom. Na ruim 5 weken op de terugweg langs een nicht die in Frankrijk (Dordogne) woont. Ondertussen genieten van zon en zee zonder van alles te moeten. Ik moet wel één ding van mijzelf en dat is mijn spaans ophalen. De laatste jaren heb ik het verwaarloosd en dat vind ik jammer. Ik heb getwijfeld of ik weer een blog zou starten of alleen via Facebook het thuisfront op de hoogte zou houden. Ik heb toch maar besloten om ook reislogger te activeren. Zo kan ik ook mijn eigen ervaringen bijhouden en ervan leren voor toekomstige camperreizen. En natuurlijk zal ik wel wat meemaken dat het waard is om te delen en jullie mee te laten genieten in deze donkere tijden van het jaar. En ik vind het gewoon leuk.

De reis begint vrijdag 13 december (ja, ja, ik roep het onheil over mijzelf af) met het ophalen en inpakken van de camper en eindigt vrijdag 24 januari 2020.

Hartelijke groeten, Annemiek

P.S. de camperbus op de foto is niet de camper waar ik mee op pad ga, maar wel hetzelfde type: Amundsen 2019, 540 D (Fiat Ducato).

Voorpret op de camperbeurs 2019

1. Maria:
    8 december 2019
    Leuk Annemiek dat we weer mee mogen reizen.
    Zo zie je maar.komen we ook nog eens ergens
    Veel plezier met je stoere camper.
    Liefs Maria en Carel
  2. Cecile:
    8 december 2019
    En ik kan je verhalen aan ma laten lezen! Tot zaterdag, uitzwaaien😀
  3. Hans:
    8 december 2019
    Weer leuk om je te volgen bij deze reis. Veel plezier en ik zie je verslag wel langs komen.
    Groetjes, Hans
  4. Saskia smid:
    8 december 2019
    Lekker weer stoer van je Annemiek! Reis graag weer zo met je mee...
  5. Barbara Wijngaard:
    8 december 2019
    Heel leuk Annemiek. Veel plezier en belevenissen met deze reis! Lees graag je reisverslag!
    Goede reis!
    Groetjes, Barbara
  6. Jules:
    8 december 2019
    Heb je het boek van Rik Zaal over Spanje bij je? Dat is heel informatief. Veel plezier. We volgen je graag.
  7. Cor van Ommeren:
    Hallo Annemiek, heel leuk ik ga je zeker volgen !!, Hartelijke groeten Cor
  8. Ghislaine:
    8 december 2019
    In Frankrijk is vrijdag de 13e een geluksdag!
    Heel veel plezier met weer mooie ervaringen.
    Groeten Ghislaine
  9. Truus:
    Hoi Annemiek,
    Strak plan !
    Fijn dat we opnieuw met je "meemogen'' reizen,
    Vrijdag de 13e is een oprima dagf om af te reizen,
    Goede voorbereiding ,
    Warme groet uit Warmenhuizen !!!!!
  10. Nicole de Vos:
    8 december 2019
    Super leuk!!! Heel veel plezier en ik kijk uit naar alle mooie verhalen en wie weet .... zien we elkaar weer op een hele onverwachte plek! 🤣
  11. Nienke:
    8 december 2019
    stoere Annemiek. top . heel veel plezier met veel leuke ervaringen.. gr nienke
  12. Carolien Herweijer:
    Leuk weer een avontuur tegemoet. Alvast veel plezier!! Liefs carolien
  13. Jaap Tadema:
    8 december 2019
    Hoi Annemiek, jij doet het toch maar weer. Mooi reisplan. Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar jouw reisverhalen. groet Jaap
  14. Maud:
    9 december 2019
    Hi Annemiek,

Mooie reis gewenst! Graag reis ik met je mee, wil zelf nog een de ronde Sevilla, Granada, Malaga maken! Liefs
  15. Nico & Marga:
    9 december 2019
    Hoi Annemiek,

Uiteraard volgen Marga en ik ook heel graag je reisavonturen.
    Heel veel plezier en houdt hem recht!

Groetjes Marga en Nico
  16. Jolanda:
    12 december 2019
    Ha Annemiek,

Wat leuk dat je weer op reis gaat. Heel erg veel plezier gewenst! Pas goed op jezelf. Ik kijk uit naar je verhalen.

Groetjes, Jolanda