Paardrijden op het strand

13 november 2015 - Simi Valley, California, Verenigde Staten

Ha lieve mensen,

mijn moeder is vandaag jarig. Nog niet in mijn tijd, maar wel in jullie tijd. Feliciteer haar allemaal maar even. Dat is leuk. Ze wordt 84 jaar jong en nog steeds actief op de pc en zelfs recent op de I-pad. Ik ben er niet op haar verjaardag, maar wel volgend weekend en dat is een heel raar gevoel. Ik heb de camper half schoon en mijn koffer gaat niet dicht. Ik heb 2 jassen weggegeven op de camping waar ik nu sta. In Simi Valley, nog maar 20 mijl van Road Bear waar ik de camper vóór morgen 10.30 uur moet inleveren. De camper moet veegschoon zijn met een volle benzinetank, volle gastank, lege wc- en afvalwatertanks. Dat heb ik allemaal nog niet. Dat doe ik morgenvroeg. Die volle gastank gaat niet lukken. Ik ga niet voor een derde keer achter gas aan. Moet ik 10 dollar extra voor betalen. Het zij zo.

Maar ik heb vandaag wel paard gereden in Santa Barbara. Ik heb 50 dollar van de prijs afgekregen. Nog veel te duur natuurlijk: 150 dollar voor 1,5 uur rijden, maar vooruit dan maar. Het was de 5e rit deze vakantie. Valt mij een beetje tegen. Ik had gedacht dat ik vaker zou kunnen rijden. Ik verwachtte vandaag een hele mooie ranch te zien met gouden kranen, maar er bleek helemaal geen ranch te zijn. Slechts een paar stukjes omheinde grond met een schuurtje en een mobiele wc! De (2) heren hebben het goed voor elkaar. Een zit thuis achter de pc om alle klanten te woord te staan en de ander gaat ermee rijden. Dat is Charlie en Charlie heeft er een beetje genoeg van (en last van zijn rug), maar omdat ik vaak genoeg had gezegd dat ik voor het geld toch wel een echte rit verwachtte, hebben we maar liefst 2x over het strand gegaloppeerd, maar verder was het een matig ritje. Tijdens het rijden zag ik pelikanen in de zee duiken naar vis. Ik heb ze eerder al gefotografeerd onderweg naar Santa Barbara.

Het is een chique buurt waar we reden (de CFO van Golden Sachs woont in een aardig optrekje; laten bouwen tijdens de financiële crisis), maar ik zou er niet willen wonen: de highway 101 (de kustroute) gaat er dwars doorheen en wij moesten daar met de paarden ook over heen. Op de heuvels aan landzijde worden vooral citroenen verbouwd. Direct achter de weg ligt  het strand en dat is wel mooi, maar met die weg er pal naast is het toch niet direct een toplocatie. Anderen denken daar kennelijk anders over. Ik zat wel op een aardig paard: een quarter-horse dat vroeger voor polo is gebruikt. Dat doen ze hier natuurlijk ook. Ik heb het in Argentinië gezien. Daar is het een volkssport. Ik denk dat het hier iets anders is. Ik zag een prachtige mustang op het strand, geleid door een mevrouw die het ongezadeld meenam (zij zat zelf ook op een paard). Die heeft dus 11 paarden helemaal voor haarzelf. Ach ja. Ik heb wel de volle 1,5 uur gehad, dus ik moest nog doorrijden om hier op tijd te zijn en nog wat op te ruimen (en op te eten). Ging ik eerst nog op een verkeerde plek staan. Ik heb plek 7 gereserveerd en die had ik ook, maar er zijn meerdere plekken 7 en ik stond op de groepscamping, dus ik kreeg allemaal van die (sorry) oudere mensen op mij afgestormd. Deed mij erg denken aan dat TV programma 'Met zijn allen op reis of zoiets',

Ik heb hier elektriciteit en vers water voor de watertank, maar de camper staat weer erg scheef, ondanks de levelers. Nu heb ik de koelkast en vriezer maar uitgezet. Ik moet ze toch schoonmaken. Maar douchen gaat niet makkelijk zo, dus dat wordt maar even poedelen. Morgen gaat toch het beddengoed van Road Bear in de wasmand. De trein rijdt bijna over de camping heen en toetert er ook nog luid bij, dus ik hoop dat er 's nachts geen treinen rijden.

Nog 2,5 dag LA en misschien komt het er nog van om nog een reisverslag te maken vóór mijn vertrek a.s. dinsdag. En anders komt het thuis wel. Ik heb in totaal  7500 mijl gereden x 1,6 = 12.000 km en dat is gemiddeld 146 km per dag (82 dagen). Dat is wel veel, maar het voelt niet zoveel. Het zal wel weer even wennen zijn om in mijn gele monster te rijden. Iets lager bij de weg dan deze.

Tot de volgende keer. Groeten Annemiek

P.S. ik wil zo graag de warme, waterdichte laarzen meenemen die ik in Yosemite heb gekocht, maar die passen al helemaal niet in mijn koffer. Tom Poes verzin een list. Iemand suggesties? Ik kan ze natuurlijk aantrekken, maar dan moet ik mijn (wandel-)schoenen in de koffer krijgen. Lukt ook niet. Alle kadootjes dan maar hier laten ;-)

1. Hans:
    14 november 2015
    Dat wordt weer afkicken als er geen reisverhalen meer zijn. Goede reis terug.
  2. Patrick Van De Heisteeg:
    14 november 2015
    Miep van harte gefeliciteerd!!!

Annemiek bedankt voor de mooie verhalen en een goede reis terug. Laarzen in de handbagage of bij het postkantoor afgeven en naar jezelf opsturen?

Groetjes Patrick
  3. Truus:
    14 november 2015
    Ook de felicitaties vanuit Warmenhuizen, Miep maak er een heel mooi jaar van, veel gezondheid vooral!
    Annemiek geniet nog van de laatste dagen en kom goed terug !
    Je fantastische reisverslagen gaan we allemaal erg missen was steeds een prima begin van de 'werk'dag!!!!!
  4. Nico & Marga:
    14 november 2015
    Ook vanuit zaandam. Miep van harte gefeliciteerd.
    Marga & Nico
  5. Miep tubbing:
    14 november 2015
    leuk al die felecitaties via laptop hartelijk dank het was toch wel een leuke dag met veel bezoek en morgen komt de rest en gelukkig is annemiek weer terug a.s.woensdag het leukste cado was de kanariepiet ik n oem hem henk, cecile was een grote hulp vandaag van haar heb ik die piet. nu neem ik een wijntje liefs miep
  6. Nicole de Vos:
    14 november 2015
    Annemiek gefeliciteerd met jouw moeder! Heerlijk om jouw reisverhalen zo te hebben kunnen volgen en het was vaak ook een feest der herkenning! Geniet van de laatste dagen en een goede reis terug!
  7. Carolien Herweijer:
    15 november 2015
    Gefeliciteerd met je moeder. Laarzen aantrekken en sportschoenen met veters aan elkaar knopen en om je nek hangen. Houd je handen vrij tijdens lopen met bagage. Alvast goede terugreis. Wat zul je moeten afkicken...............xxx
  8. Ghislaine:
    15 november 2015
    Annemiek, gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Extra tas aanschaffen? Nog meer kleding achterlaten, al je kleding in de schaft van je laars proppen, idd naar jezelf opsturen, lastig.....
    Voor straks een goede terugreis. Groetjes