Sneeuw in Andorra!

19 december 2019 - Encamp, Andorra

Hoi allemaal,

De foto's van Lyon staan erop met toelichting. Niet allemaal Piet, maar als je Lyon nu nog niet herkent, dan ben je er niet geweest. Het zal in de tussentijd toch niet veel veranderd zijn. Het was niet mijn bedoeling om via Andorra te rijden, maar ben er toch terecht gekomen. Ergens een afslag gemist of zo. Nu ik er toch door heen kom, dan all the way, dus niet via laffe tunnels, maar over de pas! Ik heb per slot van rekening speciaal all-seasonsbanden om de camper laten zetten, dus het kan. Ik zit dus nu op een camping in Andorra, want om 5 uur werd het hier wel erg donker. Als de nood hoog is, is de redding nabij. Laat er nu net een camping langs de weg zijn in een van de vele ski-oorden. Het is hier volop winter, maar gelukkig zijn de wegen vrij. Toen ik hier aankwam was het ongeveer 3 graden, maar ik denk niet dat het veel kouder wordt, want het regent. Morgen misschien wel ijzel en het weggetje van de camping naar de weg is nogal steil omhoog ;-) Dat trekt de bus wel. Niets te klagen over het busje (Fiat Ducato). Wat een heerlijke auto. Een 6 versnellingsbak dus schakelen maar in die bergen. Dat is pas rijden. Het was dus wederom spannend. Ruim 450 km gereden, maar ik heb een aantal CD's meegenomen (zooooo ouderwets), dus meezingen maar met de Beatles, Marco Borsato, TOP 40 en natuurlijk Joe Cocker. Ik was wel aan een goede maaltijd toe. Die heb ik onderweg gescoord. Ik was de pasta, soep en sla een beetje zat. Morgen weer. De mevrouw van de camping (waar heel veel  verlaten caravans staan met de voortent er nog voor: vreemd?) heeft in haar kantoortje zelfs 2 kerstopstellingen staan: een moderne en een ouderwetse. Ik heb ze op de foto gezet. Leuk om er vast in te komen. Nog geen week meer. Straks lekker filmpje kijken, want ik heb hier elektriciteit van buiten (kan mijn laptop ook opladen). En weer douchen. Hoeft niet iedere dag, maar wel lekker af en toe. In Nederland is het heel warm en het komt van Spanje! Het moet niet gekker worden. Geen witte kerst. Dan maar een beetje sneeuw uit Andorra. Ik heb eerder vandaag wel even de 18 graden aangetikt, dus een groot temperatuurverschil op 1 dag.

Morgen ga ik echt Spanje in. Het zal nog wel 3 reisdagen kosten vóór ik Malaga bereik, maar het reizen is ook erg leuk.

Tot de volgende keer.

Groeten Annemiek

1. Nicole de Vos:
    19 december 2019
    Klinkt weer super leuk allemaal! Geniet ervan!
  2. Barbara Wijngaard:
    19 december 2019
    Wat een gezellig verhaal! Beeldend geschreven, reis met je mee! Geniet ervan!
  3. Truus:
    19 december 2019
    Het blijft een groot avontuur met schitterende foto,'s in het bijzonder de kerstopstellingen
    Goede avond rust een beetje uit want er staat je nog wel het een en ander te wachten , lijkt mij ?!
  4. Cecile:
    19 december 2019
    Blijkbaar ken ik Lyon alleen van de borden op de route du soleil.
    Is het al gelukt, Netflix op de laptop ?
  5. Annemiek Tubbing:
    19 december 2019
    Ik heb netflix nog niet geprobeerd. Eerst de series van npostart afkijken. Anders haal ik alles door elkaar.
  6. Anneke:
    20 december 2019
    Annemiek, leuk om je avonturen mee te beleven ( vanuit ons warme huis op nr. 2).
    Goede reis naar het diepe zuiden van Spanje, vast lekker weer daar.
  7. Dieneke Kappe:
    21 december 2019
    Wat een verhaal Annemiek.Jij bent van alle markten thuis.Fotograve, monteur en verslaggeefster. Ben erg benieuwd naar het volgende verhaal.