22. Afsluiting derde winterreis.

5 maart 2023 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal,

ik heb dit weekend kunnen genieten van het schaatsen in Heerenveen. Heerlijk zo´n vol stadion met mooie (Nederlandse) kampioenen. Minder leuk is de kou, maar ik mag niet klagen. Ik heb het allergrootste deel van de winter gemist en dat was de bedoeling. Miep heeft 10.255 km gereden in 3,5 maand. Nog niet zoveel als het rondje Noordkaap (12.000 km), maar toch een leuke afstand. Van die 10.000 heb ik 2525 km in Marokko afgelegd. Marokko was voor de eerste keer en hoewel een paar mindere kanten, toch heel goed te doen, ook als vrouw alleen. Dus ik denk dat ik de oversteek nog wel een keer maak.

Dat zal overigens nog even duren, want het komende jaar ziet er wat anders uit. Ik ga per 1 september 2023 nog één keer vliegen en heel ver weg, namelijk Australië en Nieuw-Zeeland. Per land 3 maanden, maar zonder Miep. Ik huur in beide landen een camper. Voor Western Australia (van Darwin naar Perth) is een 4WD nodig. Nieuw-Zeeland wordt een langere versie van de camperreis in 2008. Toen had ik 7 weken, nu bijna 3 maanden. Uiteraard ga ik ook weer bloggen en kort voor ik ga zal ik jullie berichten. De komende maanden ga ik de routes verder in detail plannen. Misschien in de zomermaanden nog voor kortere reisjes met Miep op pad. De Noordzee is natuurlijk ook prima om in te zwemmen.

Ook van deze reis wil ik weer een fysiek boek maken en dat betekent dat er van de ruim 5000 foto's tenminste 80% geschrapt moet worden. Helemaal niet erg, want dan beleef je alles nog een keer en nog een keer en nog een keer...:-)

Dank voor jullie enthousiaste reacties en voor allemaal een vrolijk voorjaar en zonnige zomer.

Groeten Annemiek

1. Joke:
    5 maart 2023
    Welkom terug Annemiek! Het was weer heel gezellig meegenieten. Ik bewonder jouw planning. Nog nooit zo weinig foto's gezien!!
  2. Wijnand:
    Welkom terug in Maarn hier gaan wij elkaar ook weer zien gr Nel en Wijnand
  3. Truus:
    5 maart 2023
    Welkom terug in Maarn ,Nederland.
    Ook een heel erg goed land om de zomer door re brengen en je voor te bereiden op je volgend trip !
    Dank voor het mee mogen reizen het was genieten!
  4. Mieke:
    5 maart 2023
    Heel fijn om je vandaag weer in levende lijve
    te zien en te spreken.
  5. Jules:
    6 maart 2023
    Bedankt Annemiek Ik heb met veel plezier je reis gevolgd
  6. Maud:
    6 maart 2023
    Welcome back!! Tot in de aspergetijd!
  7. Hanny:
    15 maart 2023
    Geniet - met je fotoselectie - nog 'ns heerlijk van de terugblik.
    Ik kijk alvast uit naar de Aussies en NZ. En natuurlijk naar you & de asperges-plus. Tot snel!