7. Málaga - deel 2 (27 t/m 30 december)

30 december 2021 - Motril, Spanje

Hola todos,

Inmiddels 2 keer paard gereden en heerlijk gezwommen. Op het strand van Torremolinos mag niet paard gereden worden. Dat is jammer. Wel in de heuvels achter de rijschool, die maar op 10 minuten met de fiets van de camping ligt. El Ranchito dus. Op de website ziet het eruit als de rijschool van de Lippizaner paarden in Wenen, maar zoals de meeste maneges  - zeker in het buitenland - is het in werkelijkheid iets minder netjes. Dat neemt niet weg dat de paarden wel fantastisch zijn en er oefeningen worden gedaan, zoals ze dat ook in Wenen doen. Paarden die bijna dansen. Ik was verrast. Ik heb een toeristenritje afgeslagen en aangegeven dat ik een vlotte rit wilde met alleen de begeleider vanuit de manege. Ik werd eerst even getest in de bak. Het ritje daarna viel wat tegen. Mogelijk omdat de begeleider mij niet helemaal begreep. Mijn spaans moet beter. Ik heb nog niet veel zin gehad om er structureel mee aan de gang te gaan, maar dat komt hopelijk nog. Gisteren heb ik mijn wensen wel duidelijk kunnen maken aan Anne, een jonge dame van 22, die werk en studie combineert. Zij liet mij als eerste galopperen en dat ging lekker hard op de vlakke delen van de heuvels. Soms moet je jezelf een beetje uitdagen om je grenzen te verleggen. Het was wel even de vraag of ik het zou redden gisteren, want de dag ervoor ben ik nogal hard onderuit gegaan op de fiets naar Málaga. Waarschijnlijk een combinatie van een glad stuk met bladeren in een bocht. Stijve knie, maar ik stond weer op. Met paardrijden geen last en inmiddels gaat het alweer een stuk beter.

Dinsdag voor het tweede bezoek per fiets naar Málaga voor de Cathedraal en het Picasso Museum. De Kathedraal is heel groot! Van binnen ook enorm indrukwekkend. Binnen in de kerk was ook weer een uitgebreide stal gemaakt met alle fasen tot en met de geboorte van Christus. Zelfs op de camping was in een tent werk gemaakt van een mooie stal en omgeving. Picasso is in 1881 geboren in Málaga. Hij is op hoge leeftijd in 1973 overleden. Hij heeft niet zo heel lang in Málaga gewoond, maar lang genoeg om een museum voor hem op te richten. Vooral zijn schilderijen van vrouwen in alle vormen en kleuren zijn bekend.

Vandaag naar Motril gereden, ongeveer 120 km verder naar het oosten van de zuidkust. Onderweg zag ik veel rookpluimen van afval dat verbrand wordt en waarvan de rook tegen de bergen blijft hangen. Vooral in de baai waar Motril ligt. Ik begrijp niet dat aan die middeleeuwse gewoonte geen eind wordt gemaakt. De camping ligt dichtbij de kust, dus hier geen last van die rook, maar wel van zeemist. Die kwam vanmiddag opzetten. Gezellig bijgekletst met Jannie en Kees, die hier al vanaf begin oktober in een huisje zitten. Zij hebben hier de boosterprik gehaald en een spaanse/internationale QR code (die ook de NL vaccinaties vermeld). Dus daar ga ik morgen achteraan.

Motril heeft verder niet veel te bieden, maar ik ben hier ook 6 nachten, dus ik bedenk wel wat.

Voor iedereen: een hele fijne jaarwisseling en natuurlijk wordt 2022 het jaar dat 2020 had moeten zijn!

1. Joke:
    30 december 2021
    Jij ook een fijne jaarwisseling Annemiek!! Gelukkig viel je schade van de val mee. Overigens, dat verbranden - die Middeleeuwse gewoonte - zie je niet alleen in Zuid Spanje!
    Bedankt voor je berichten en tot gauw.
    Joke
  2. Mieke:
    30 december 2021
    Jij ook een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2022. Lieve groet uit Maarn.
  3. Anneke:
    31 december 2021
    Mooie avonturen Annemiek. Je naam stond vandaag nog in De Kaap bij een quiz. Dus je hoort er hier nog bij hoor!
  4. Annemarie:
    31 december 2021
    Weer met plezier je verslag gelezen en foto’s bekeken.
    Prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2022 !!
    Groeten uit Driebergen
  5. Jolanda:
    31 december 2021
    Mooie foto’s! Een fijne jaarwisseling voor jou en een gelukkig en gezond 2022!
    Niet meer van de fiets storten hoor.
    Groeten uit Buren
  6. Nienke:
    31 december 2021
    he Annemiek. dankje weer voor je mooie verhaal....
    k heb je apje gestuurd.
    gr. nienke
  7. Ghislaine:
    Fijne jaarwisseling & een hoopvol 2022! groetjes, Ghislaine
  8. Maria:
    Fijne jaarwisseling Annemiek 😘😘❤️
  9. Karin:
    31 december 2021
    Dank weer voor je enthousiaste verhalen.
    Voor jou ook een goede jaarwisseling en een voorspoedig, maar vooral gezond 2022!
    Geniet verder van je reis
  10. Anke de Bruin:
    1 januari 2022
    Annemiek allereerst een gelukkig en voorspoedig 2022 met nog heel veel reisplezier. Wij genieten hier in Leersum van jouw avonturen. Liefs uit Leersum van Gerrit en mij, Anke.
  11. Nico & Marga:
    3 januari 2022
    Gelukkig nieuw jaar!
    Annemiek Paardrijden een mooie uitdaging, skiën is ook een mooie uitdaging kan je volgend jaar weer mee gaan.