We gaan naar de Noordkaap!

29 mei 2022 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal,

we gaan bijna weer weg. 3 maanden na thuiskomst uit het zuiden, gaan we nu naar het Noorden. We, want Miep en jullie gaan mee. Heel gezellig. Die 3 maanden zijn voorbij gevlogen. Aanvankelijk dacht ik dat ik alle tijd had, maar de laatste 1,5 maand had ik het opeens druk. Met (onder andere) de tuin, met etentjes (het witte goud) en andere afspraken, met het maken van het fysieke (foto-)boek van de winterreis en de planning van deze reis. 1 juni ga ik weg (of 2 juni, maar hopelijk komt de nieuwe buitenbank op tijd) en dan gaan we via Denemarken (zoals vorig jaar zomer) naar Noorwegen. Met de ferrie van Frederikshaven in Noord Denemarken naar Oslo.  Ik wil graag 23 juni op de poolcirkel zijn en dat levert keuzestress op. Naast een dagje Oslo,  wil ik ook iets van de zuidkust zien (er is ook een Zuidkaap) én Bergen én Trondheim en er zijn hele mooie toeristische routes in Noorwegen. Die kosten heel veel tijd, want je moet om de haverklap met een ferrie een fjord over en het is er nogal bergachtig. 1 km daar is 3 km hier. Dus ik heb al wat keuzes moeten maken. Zo zal ik dus niet de mooie Atlanterhavsveien kunnen volgen. Dat is 8 km hoppend van eiland naar eiland in de Atlantische Oceaan. Ik heb een foto bijgevoegd van de route, die toevallig in de laatste Autokampioen stond. Maar ik vrees dat ik ook onderweg nog wel wat onmogelijke keuzes zal moeten maken.

Daartegenover staat dat ik wel hele mooie andere dingen ga doen, zoals de Trollstigen. Dat is een hele bochtige weg met heel veel haarspeldbochten en hele mooie uitzichten. En we gaan op walvissafari op de Lofoten met de garantie dat we walvissen zien! Op 23 juni gaat de zon niet meer onder op de poolcirkel. Boven de poolcirkel gaat die 1,5 maand niet meer onder, dus tijd genoeg om van de lange dagen te genieten, maar ik wil graag ergens een midzomernachtfeest dat in de nacht van 23 op 24 juni wordt gevierd meemaken. Rond 4 juli hoop ik de Noordkaap aan te tikken. Via Finland (ongeveer 3 weken), Baltische staten en Polen (ongeveer 3 weken) en Noord-Duitsland (1 week) weer terug. Ik denk 1 september weer terug te zijn. Als Poetin heel gek gaat doen, wellicht via Zweden terug. Daar ga ik vooralsnog niet van uit.

Een ambitieus plan, maar Miep en ik gaan ervoor en met jullie als back-up gaat het lukken. Miep is inmiddels uitgerust met een echte GPS (Garmin), een ozon-tank waarmee het water lekker fris blijft en een omvormer, waarmee ik de laptop kan laden ook als ze niet aan een externe laadpaal staat.

Veel lees- en kijkplezier voor straks en uiteraard ook een hele goede zomer in Nederland.

Groeten Annemiek

1. Marijke:
    29 mei 2022
    We gaan volgen hoor! Heb je een tank O3? Wij ook. Na 6 weken 1 bonk kalkaanslag. Dus tip is om dat goed in de gaten de houden. Goeie reis en liefs van ons! Joost en Marijke
  2. Annemiek Tubbing:
    29 mei 2022
    Ha Marijke, klopt: tank O3. Je moet hem inderdaad om de 2 tot 3 weken ontkalken met azijn. Ik heb al een fles in mijn camper staan. We volgen elkaar. Liefs.
  3. Nienke:
    Goeie reis. ANNEMIEK. EN behouden vaart...gr. nienke
  4. Peter:
    29 mei 2022
    Wij reizen mee op afstand :-)
  5. Ronald:
    29 mei 2022
    Goede reis, het wordt vast een prachtig avontuur!
  6. Jeanet:
    29 mei 2022
    Leuk Annemiek dat we mee op reis mogen! Nienke en ik vetrekken ook 1 juni maar dan op de fiets en niet zover, we komen de volgende al weer terug 😀
    Wens je een leuke reis toe!
  7. Anneke:
    29 mei 2022
    Ga er weer van genieten Annemiek, wij genieten hier dan een beetje met je mee!
    En kom gezond en wel weer terug in je rode huisje.
  8. Sylvia:
    29 mei 2022
    Veel plezier op deze mooie reis! Ik ga je volgen!
  9. Truus:
    29 mei 2022
    Annemiek ik reis weer graag met je'mee '!
    Hele mooie dagen toegewenst en nogmaals dank voor je heerlijke maaltijd van 'het witte goud'. Ik.kan ertegenaan Miep en Annemiek óók?!
  10. Saskia smid:
    29 mei 2022
    Safe trip Annemiek en genieten!!
  11. Leonie:
    29 mei 2022
    Wat leuk weer! Ik kijk uit naar je verhalen en foto’s! Goeie reis
  12. Karin:
    29 mei 2022
    Goede reis en veel plezier, genieten, wij gaan weer genieten van je verhalen!
  13. Hans:
    30 mei 2022
    Veel plezier en ik ben er weer bij
  14. Nicole:
    30 mei 2022
    Hey Annemiek heel veel plezier en geniet van al het moois! Vele veilige kilometers en we gaan van jouw verhalen genieten! 🥳
  15. Nico & Marga:
    30 mei 2022
    We gaan je weer volgen! Heel veel plezier Annemiek.

Marga & Nico
  16. Jules:
    30 mei 2022
    Goede reis Annemiek. Leuk je weer te volgen.
  17. Jolanda:
    30 mei 2022
    Hoi Annemiek. Veel plezier en succes met alles. Pas goed op jezelf (en op Miep!).
  18. Annemarie:
    Hi Annemiek,
    Een heel goede en prachtige reis gewenst!
    Ik kijk al weer uit naar je verhalen.
  19. A. Van Rooijen:
    30 mei 2022
    Je hebt je weer uitstekend voorbereid; een heel mooie reis gewenst met Miep. We zien je in september. Lieve groeten, Jan en Anita.
  20. Maria:
    30 mei 2022
    Leuk om je weer te volgen Annemiek
    Fijne reis en ik kijk uit naar je verhalen.
    In september hoop ik je huis op de camping te bewonderen.
  21. Ghislaine:
    31 mei 2022
    Goede reis weer, mooie kilometers en lekker genieten. Ik kijk uit naar je verhalen.
  22. Wim:
    31 mei 2022
    Hoi Annemiek, Goede reis. Ik zit in september op Spitsbergen.
  23. Riet D.:
    31 mei 2022
    Hoi Annemiek, ik kijk uit naar je verhalen. Ik heb alle tijd om ze te lezen, heel veel plezier
  24. Maud:
    5 juni 2022
    Weer een hele fraaie reis gewenst, ik reis met je mee! X
  25. Charlotte:
    5 juni 2022
    Leuk Annemiek, ik reis ook weer met je mee, heel veel plezier! Xx
  26. Hanny:
    8 juni 2022
    Wij net weer even terug uit Frankrijk. Jij 'n spectaculaire, veilige reis gewenst met onvergetelijke ervaringen! Ben benieuwd naar je belevenissen.