Daar gaan we weer!

11 november 2022 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal,

Volgende week dinsdag is het alweer zover. 15 november vertrek ik met Miep en jullie wederom naar het zuiden. De derde reis die kant op, de tweede met Miep. Het eerste jaar alleen Spanje, vorig jaar kwam daar ook Portugal bij en misschien voeg ik deze reis nog Marokko toe, maar dat hangt af van de Corona situatie begin januari. Ik ga dit jaar 2 weken eerder omdat ik op 20 november de 60e verjaardag van mijn nicht, die in Frankrijk woont, zal vieren. Een bijzondere dag. Daarna ga ik richting het oosten naar de Frans-Spaanse grens en zak dan via Barcelona af naar het zuiden. Ik heb alle tijd, want ik heb pas met kerst mijn eerste afspraak in Altea en met oud en nieuw word ik in Motril verwacht. Daarna door naar Algeciras waar ik dan de ferry naar Tanger in Marokko zal nemen als er geen lockdown en/of dieseltekort dreigt. Het is maar 1,5 uur met de ferry, dus dat stelt niets voor. In januari is de gemiddelde temperatuur aan de westkust van Marokko toch een stuk hoger dan aan de zuidkust van Spanje. Of dat ook geldt voor het zeewater, weet ik niet. Daar kom ik vanzelf achter. Als het mij bevalt dan blijf ik daar tot ongeveer 1 februari en ga dan terug via Portugal. Het idee is om via Lissabon en omgeving tot Porto te reizen en dan naar rechts af te buigen richting Nederland. Als alles volgens planning verloopt dan zijn we begin maart weer thuis.

Met Miep gaat het goed. Het leuke nieuws is dat ze eindelijk is voorzien van ronde vlaggenstickers, sommigen in een bloem en andere los. Dat heeft wat hoofdbrekens gekost. Als je niet meer werkt kan je je druk maken om dit soort trivialiteiten en kan je opeens erg lang doen over het doorhakken van knopen. Maar uiteindelijk heb je dan ook wat. Het groene bloemetje waar de vlag van Marokko mooi in staat zit er al op. De vlag heb ik bij mij.

Helaas is ze ook beschadigd: een lange krasachtige deuk of deukachtige kras ontsiert haar zijkant en het gras aan de onderkant. Eigen schuld en heel dom. Diep ademhalen en doorgaan. Volgend jaar laat ik het wel repareren. Verder is ze in topconditie met 4 nieuwe all seasons banden en verse olie van topkwaliteit. En ik heb de corona- en griepprik te pakken, dus wat kan er nog misgaan? Nou de techniek is even een dingetje. Nieuwe provider (KPN), nieuwe telefoon (Fairphone 4) én een nieuw softwarepakket op mijn laptop. Hopelijk is het niet teveel van het goede. Ik ben er niet helemaal gerust op. Mochten jullie even niet van mij horen, dan weten jullie waar het mogelijk aan ligt.

Leuk als jullie weer met mij meereizen en tot het eerste echte blog!

Groeten Annemiek

1. Truus:
    11 november 2022
    Zo Annemiek Tubbing daar komt opnieuw een UITDAGING ( nu die is er al !!!)
    WT een prachtig vooruitzicht ! 'We' hebben er zin in .
    GOOD LUCK we horen van jóu en Miep.
  2. Ronald:
    11 november 2022
    Goede en veilige reis en tot 27 december!
  3. Karin:
    11 november 2022
    Annemiek, een goede reis, leuk dat je de 20e langs gaat voor haar 60e verjaardag…een mijlpaal…wie had dat verwacht…
    Veel veilige kilometers en geniet ervan!
    De groeten aan bekende familieleden,
  4. Leonie:
    11 november 2022
    Leuk weer zeg! We gaan je weer volgen😊
  5. Annemarie:
    11 november 2022
    Kijk er weer naar uit je te volgen!
    Goede reis en veel plezier!
  6. Frans Kooymans:
    12 november 2022
    Goeie reis, en je zult ongetwijfeld ook genoeg leesvoer hebben voor onderweg. Ben benieuwd naar je ervaringen onderweg.
  7. Jolanda:
    12 november 2022
    Het avontuur gaat weer beginnen! Ik kijk ernaar uit. Erg veel plezier en houd je koppie erbij!
  8. Maud:
    12 november 2022
    Hele mooie reis gewenst! Ik zal je weer volgen naar het zonnige zuiden! Pas op jezelf! Liefs
  9. Anneke:
    12 november 2022
    Wat is de tijd snel gegaan, dus nu alweer op pad. Annemiek, ik reis weer graag een eindje met je mee. Goede reis gewenst!
  10. Maria:
    Fijne reis Annemiek
    Ik ga je volgen. Liefs aria
  11. Hanny:
    12 november 2022
    Je vertrekt precies naar het zuiden na het zonnige weer hier. Goed gepland, ha. Ben alvast benieuwd naar je wedervaren. Fijne reis!
  12. Nienke Lettinga:
    12 november 2022
    Goede reis annemiek. Ik hou je huisje in de gaten....
    We appen nog wel...
    groet, NIenke
  13. Jetty:
    12 november 2022
    Lieve annemiek goede reis voorzichtig want ik wil weer asperges eten met jou dikke kus
  14. Marijke:
    12 november 2022
    Heel erg leuk die stickers, Annemiek! Wij zitten met kerst tot oudjaar in Coveta Fuma vlakbij Altea. Kom je op de koffie? Goeie reis en groetjes 😘 Marijke en Joost
  15. Wijnand:
    13 november 2022
    Annemiek leuk dat jij er weer vandoor gaat wij hopen dat de reis voorspoedig verloop en wie weet komen wij elkaar weer tegen als jij terug komt uit Marroco als dat tenminste doorgaat we gaan het allemaal meemaken wij volgen jou reisverslag met plezier en kijken alweer uit naar jou avonturen misschien tot ziens in het zuiden ,en anders weer in Maarn in maart gr
  16. Riet D.:
    13 november 2022
    Hoi Annemiek. Veel plezier tijdens je trip. Ik ga weer genieten van al je verhalen
    Behouden thuiskomst ergens in 2023.
  17. GERARD:
    14 november 2022
    Heel veel plezier Annemiek !!
    Goede reis met Miep !
  18. Nico & Marga:
    15 november 2022
    Veel plezier Annemiek en rustig aan.
  19. Jules:
    16 november 2022
    Leuk om he weer te volgen, goede reis, geniet er van