Het is bijna zover!

21 juni 2021 - Maarn, Nederland

Hallo allemaal,

Bijna weer op reis. Eindelijk. Maandag 28 juni vertrek ik met 2 vaccinaties in het lijf. Over krap 3 weken ben ik al aan het 'tolten' op een IJslands paard op het strand in Denemarken. Dat regelt Karina, die ik heb ontmoet in Australië en Nieuw-Zeeland in 2008! Zij camperde daar met haar gezin en we hebben elkaar toen 3 keer Down Under ontmoet. De klik was stevig. Het rijden op IJslanders (toen nog in IJsland) was al een plan in 2009, maar daar is het toen niet meer van gekomen. 12 jaar later mail ik haar om te vertellen dat ik naar Denemarken kom en of zij en haar man Henrik het leuk vinden als ik langs kom. En zie daar: de klik is er direct weer en ik word uitgenodigd om hen te bezoeken in hun vakantiewoning. Ze regelt ook gelijk deze paardrijrit van 3 uur. Dikke spierpijn daarna natuurlijk, maar voor geen goud zou ik het willen missen.  Het plan is om onderweg naar Denemarken in Noord-Duitsland de route te volgen die mijn ouders in 1984 hebben gereden. In de fotoboeken van mijn ouders vond ik nog de beschrijving die zij destijds uit een blad hebben gehaald (de Kampioen?) van de TV-serie 'Weg van de snelweg' van de NCRV. Het gaat langs verschillende plaatsen in Sleeswijk-Holstein, onder andere Glückstad en Friedrichstadt. Ik moet in ieder geval zorgen dat ik 10 juli aankom bij Karina en Henrik. Hun vakantiehuis ligt nabij Ringkobing (met een streep door de o) aan het strand met fjord een behoorlijk eind richting noorden aan de westkant van het Deense schiereiland Jutland. Daarna richting Zweden zonder vooropgezet reisplan. Als basis gebruik ik een route van de Nederlandse camperclub, maar het kan alle kanten op. Noorwegen laat ik waarschijnlijk voor deze reis even voor wat het is. Komt de komende jaren wel, want ik zal nog heel wat reizen richting noorden maken. Ik moet eind augustus terug zijn om september/oktober/november de laatste zakelijke opdrachten uit te voeren en alle andere dingen te doen om per 1 december geheel vrij en zonder enige verplichting weer richting zuiden te reizen.

Een groot verschil met alle vorige reizen: ik reis met MIEP, de camper die ik vernoemd heb naar mijn moeder. Ik heb haar emailadres geschrapt uit mijn volgers, want ze is er niet meer, maar op deze manier toch wel. Ik zal mijn moeders reacties op mijn verhalen missen. Maken jullie dat een beetje goed?

Tot gauw.

Groeten Annemiek

1. Joke:
    21 juni 2021
    Natuurlijk gaat iedereen meewerken om dat goed te maken Annemiek!! Mooie plannen! Fantastisch allemaal. Keep the good spirits up. Liefs
  2. Annemiek Tubbing:
    21 juni 2021
    LIef van je. Jij ook en ik hoop dat wij elkaar deze winter in Spanje kunnen ontmoeten.
  3. Cecile:
    21 juni 2021
    Ik zal proberen in de geest van ons moeder te blijven;
    Doe je wel voorzichtig, wil je weer heel terug zien en niet vergeten elke dag een schone onderbroek aan te doen en genoeg vitamines 😁
  4. Annemiek Tubbing:
    21 juni 2021
    Het eerste deel klopt, maar van die schone onderbroeken en vitamines herken ik niet :-)
  5. .kees en jannie:
    21 juni 2021
    Je reis met Miep wordt prachtig, dat lees ik nu al. Geniet!!! En: tot 30 december, en een dag later de.. maar voor nu: genieten, we gaan mee genieten
  6. Jules:
    21 juni 2021
    Leuk om je weer te volgen. Heel plezier te beginnen met het tölten in Denemarken
  7. Frans Kooymans:
    21 juni 2021
    We hebben genoten van de ontmoeting met Miep op de Aardbolhof. Mooi dat je nu naar het noorden gaat. We zullen je met belangstelling volgen.
  8. Truus:
    Hoi Annemiek
    Dat gaat helemaal goed komen!
    Jij en Miep samen op reis.
    Ik verheug me om mee te reizen.
    Hele goede laatste voorbereidingen !
    SPANNEND.
  9. Hans:
    22 juni 2021
    Leuk om je weer te volgen Annemiek, veel plezier en veilig weer terug.
  10. Mieke:
    22 juni 2021
    Dag Annemiek, je hebt weer mooie reisplannen! Ik ga je route met plezier volgen. Succes!
  11. Maud:
    22 juni 2021
    Hi Annemiek, natuurlijk volg ik je weer...je leuke verhalen. Doe voorzichtig en geniet!! X
  12. Truus te Nuijl:
    Lieve Annemiek,
    Wij wensen jou een mooie reis toe!
    Leuk dat wij mogen mee genieten wat jij allemaal gaat mee maken op jouw reis! Lieve groeten Ruud en Truus en natuurlijk Suzanne!
  13. Nico & Marga:
    Hoi Annemiek,

Heel veel plezier en geniet er van!

Liefs Marga & Nico
  14. Maria:
    22 juni 2021
    Hoi Annemiek .Natuurlijk ga is je reis weer volgen..
    Onze avontuurlijke nicht ,altijd vol plannen.
    Het verslag leest als een boek .elke keer weer een hoofdstuk.
    Heel fijn dat je Miep meeneemt
    Heel veel plezier.
  15. Marijke:
    22 juni 2021
    Dat maken we wel goed hoor! Die reacties op je reis. Altijd leuk om je te volgen. Heel veel plezier met Miep.
  16. Riet D.:
    22 juni 2021
    Leuk dat ik op deze manier weer " mee mag reizen" Ik kijk nu al uit naar je prachtige verhalen . Veel plezier Annemiek.
  17. Ghislaine:
    24 juni 2021
    Mooie reis, veel nieuwe inzichten opdoen. Je moeder reist zeker mee, je rijdt in "haar" auto.
    Groeten, Ghislaine
  18. Nienke:
    24 juni 2021
    he Annemiek....k wens je goede reis ..met veel mooie belevenissen. .k ga je volgen.
    Behouden vaart.!!
  19. Paul:
    27 juni 2021
    Bra resa Annemiek, dat schijnt Zweeds te zijn voor goede reis. Als je in Stockholm komt kun je bij ons moederbedrijf wellicht even de groeten uit Nederland doen. Als je op fika-tijd komt (koffietijd) dan heb je gegarandeert een praatje. Ik ben benieuwd naar de eerste eland-foto! Hartelijke groet, Paul