0. Miep en ik gaan samen weer op pad.

18 april 2024 - Tilburg, Nederland

Goedemorgen allemaal,

Na twee keer vreemd te zijn gegaan ga ik vanaf nu alleen nog met Miep op stap. We vertrekken a.s. zaterdag. De lange rustperiode heeft Miep weliswaar goed doorstaan, maar het is beter om erop uit te gaan. Ze is er weer helemaal klaar voor en is voorzien van een nieuwe handrem. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen en weer veel mensen gezien. Niet iedereen, maar ik ben in juni weer terug voor de rest. Ik heb inmiddels nieuwe ogen (lensimplantaten) en ik zie (incl. lezen) beter dan ik ooit heb gedaan en dat is heel bijzonder. Sinds mijn 12e draag ik al een bril/contactlenzen en vóór die tijd zag ik ook niet al te best. Ik moet mij nog 2 weken een beetje in toom houden qua grote inspanningen, maar daarna kan ik helemaal los. De tuin had ik voor de operatie klaar. Het onkruid tiert alweer welig, maar ook dat komt in juni wel weer.

IMG_20240413_144455Bij de bollenvelden zonder bril.

Deze reis gaan we naar Italië via Zwitserland en ik heb ook in Duitsland nog wat leuke plekken gespot, waaronder de weinstrasse met Moezelwijnen. Ik denk dat ik het wel red om het in het zuiden van Italië uit te komen (Puglia). Een andere reis ga ik de oversteek naar Griekenland maken. Ik heb een paar stedenbezoeken op het programma staan op heen- of terugweg in Zwitserland (Luzern, Lugano) en in Italië, waaronder Milaan, Bergamo, Pisa, Napels en misschien Florence. In 2016 heb ik met een gewone auto al een paar Toscaanse steden bezocht (Siena, Lucca, San Gimignano, Portofino en Livorno). Nu dus een paar andere en natuurlijk Cinque Terre, de 5 overbekende dorpjes net boven La Spezia. Hopelijk is het deze tijd van het jaar nog niet zo druk.

We zullen het zien! Leuk als jullie weer met Miep en mij meereizen.